Lai gan pēdējo divu gadu laikā ir palielinājies to jauniešu skaits, kuri ir izvēlējušies  studēt pedagoģiju un kļūt par skolotājiem[1], lai aizpildītu visas pašreizējās vakances, kā arī nodrošinātu veselīgu skolotāju ataudzi, šādai tendencei būtu jāsaglabājas ilgtermiņā. Tāpat īpaši ir jādomā par to, kā motivēt jaunos skolotājus palikt strādāt skolā, ņemot vērā, ka vidēji katrs desmitais jaunais speciālists pamet to pēc pirmā gada, bet katrs piektais – pēc otrā.[2] Lai sniegtu savu ieguldījumu skolotāju labbūtības veicināšanā, 24. oktobrī Latvijas zāļu ražotājs “Olpha” jau otro gadu pēc kārtas organizē īpašu Dabaszinību priekšmetu skolotāju dienu. Šogad tajā piedalīsies vairāk nekā 60 skolotāji no visas Latvijas.

Dabaszinību skolotāju dienā ar prezentāciju par kognitīvajiem traucējumiem, kas ietekmē bērnu izziņas un mācīšanas spējas, uzstāsies neiroloģe Madara Kalniņa, bet Rīgas Tehniskās universitātes Ūdens pētniecības un vides biotehnoloģiju laboratorijas vadošā pētniece Brigita Dejus centīsies sniegt atbildi uz it kā vienkāršu, bet tajā pašā laikā sarežģītu jautājumu “Kas ir kopīgs sīpolam, sēnēm un ūdenim?”. Savukārt ar interesanto un aizraujošo zāļu izstrādes un pētniecības procesu plašāk pastāstīs “Olpha” Pētniecības un attīstības departamenta vadītājs Igors Pisarevs. Pasākuma ietvaros tiks pasniegtas arī četras “Olpha” un “Centrālā laboratorija” stipendijas 3000 eiro apmērā jaunajiem ķīmijas un bioloģijas skolotājiem.

Savukārt dienas izskaņa skolotājiem būs arī iespēja iepazīt ķīmijas nozares un medikamentu ražošanas praktisko pusi AS “Olpha” zāļu ražotnē un laboratorijās. Pasākums norisināsies no plkst.11.00 līdz plkst. 14.00.


[1] https://www.lu.lv/par-mums/lu-mediji/zinas/zina/t/88812/

[2] https://www.schoolbus.co.uk/news/featured-article/number-of-teachers-leaving-the-profession-hits-record-high/9649