

Adriana Sanija Kreitenberga māca matemātiku Salaspils 1. vidusskolā un vēlas parādīt, ka šo priekšmetu var apgūt vienkārši, saprotami un ar prieku. Skolotājas mērķis ir būt modernai, pieejamai un saprotošai — tādai, kas atbild uz jebkuru jautājumu un saprot jauniešu pasauli.

“Vēlos būt skolotāja, kas palīdz bērniem iemīlēt matemātiku un mācīties ar prieku. Uzskatu, ka matemātiku var padarīt aizraujošu, izmantojot radošas metodes un ikdienas situācijas.” Tā uzskata Amanda Tikuma, Bauskas Valsts ģimnāzijas matemātikas un dabaszinību skolotāja.

Bioloģija Gabrielam Grinblatam ir vairāk nekā mācību priekšmets – tā ir viņa aizrautība un veids, kā skaidrot pasauli un attīstīt jauniešu domāšanu. Viņš māca bioloģiju RTU Olaines Tehnoloģiju koledžā un vēlas būt skolotājs, kurš ne tikai sniedz zināšanas, bet arī iedvesmo skolēnus domāt patstāvīgi un saskatīt zinātnes nozīmi ikdienā.

Ņikita Mullers māca bioloģiju un uzskata šo priekšmetu par savu aizrautību un misiju. Jau trīs gadus viņš strādā skolā un aktīvi iedvesmo jauniešus domāt, pētīt un izprast pasauli caur zinātnes prizmu. Ņikita regulāri pilnveidojas — piedalās konkursos, semināros, mācībās un jau otro gadu ir arī centralizēto eksāmenu bioloģijā vērtētājs. Ņikita uzskata, ka stipendija būs nozīmīgs atbalsts un novērtējums viņa ieguldījumam — motivācija turpināt strādāt ar vēl lielāku aizrautību un enerģiju.

Paula Linda Liniņa māca ķīmiju Rīgas Āgenskalna Valsts ģimnāzijā un vēlas parādīt skolēniem, ka ķīmija ir aizraujoša, loģiska un pilna atklājumu. Viņa tiecas būt skolotāja-iedvesmotāja, kas mudina jauniešus noticēt savai zinātkārei un spējām. Paulu patiesi priecē gan skolēna uzvara olimpiādē, gan mazi ikdienas sasniegumi klasē.

Artūrs Lukjanskis ir Krāslavas ģimnāzijas absolvents un Daugavpils Universitātes students, kurš nolēmis kļūt par ķīmijas skolotāju savā dzimtajā pilsētā. Viņš uzskata, ka ķīmija ir veids, kā izprast pasauli un attīstīt jauniešos zinātkāri. Stipendija “Starp mums ir ķīmija” viņam ir motivācija augt profesionāli un ieguldīt vairāk savās studijās un materiālos. Artūra mērķis ir iedvesmot skolēnus un parādīt, ka ķīmija ir aizraujoša un pilna nākotnes iespēju.

Jaunogres pamatskolas ķīmijas skolotāja Alisa Kurtukova tic, ka izglītība ir ceļš uz izaugsmi un panākumiem. Strādājot skolā, viņa redzu, cik svarīgi ir iedvesmot skolēnus un parādīt, ka zināšanas un centība paver iespēju sasniegt augstus mērķus. Viņas mērķis ir būt par piemēru jauniešiem, iedvesmojot viņus mācīties un ticēt saviem spēkiem!

“Matemātika ir ne tikai precīza zinātne, bet arī rīks, kas attīsta loģisko domāšanu, problēmu risināšanas prasmes un pacietību. Vēlos kļūt par skolotāju, kas iedvesmo skolēnus ne tikai apgūt matemātiku, bet arī saskatīt tās nozīmi ikdienas dzīvē un karjerā!” tā savu motivāciju kļūt par skolotāju atklāj Mūzikas un mākslas vidusskolas skolotājs Jānis Ivanovs.

“Šobrīd medicīnas studijas un skolotāja amats ir kā piepildīts sapnis. Esmu pārliecināts, ka ārsta profesija ir ne tikai aicinājums, bet arī lieliska iespēja palīdzēt cilvēkiem gan fiziski, gan emocionāli. Šī vēlme palīdzēt citiem ir arī iemesls, kāpēc uzsāku darbu par skolotāju – kļūt par tik pat zinošu un motivētu pedagogu. Tagad vēlos šo atbalstu sniegt tālāk saviem skolēniem, iedvesmojot viņus mācīties un attīstīties,” tā par savu darbu saka Rīgas Centra humanitārās vidusskolas bioloģijas skolotājs Kristers Reķis.

Savu pirmo pieredzi skolotāja darbā Marija Zemļinska guva jau mācoties desmitajā klasē, un tieši pēc skolēnu ieteikumiem viņu atraduši arvien jauni mācīties gribētāji. Pašlaik Marija strādā kā laborante un pedagoga palīgs Rīgas Zolitūdes ģimnāzijā. Jauniete ir gandarīta, ka viņai bija iespēja palīdzēt bērniem no Ukrainas, kā arī skolēniem ar dažādiem veselības un mācīšanas traucējumiem

“Mani motivē pārliecība, ka kvalitatīvs ķīmijas mācību process spēs izmainīt sabiedrības attieksmi – pārdarīt ķīmiju par aizraujošu zinātni, nevis atstāt to kā palielinātas grūtības izaicinājumu. Kad esi skolotājs, tad esi cilvēks, kuram līdzināties. Ticu tam, ka skolotāji turpinās savos skolēnos, jo universitātes dzīvē tas man palīdz izvēlēties savu intereses jomu,” saka Rīgas 22. vidusskolas ķīmijas skolotājs Rolans Stepanovs.

Lutriņu pamatskolas bioloģijas, matemātikas, dabaszinību un datorikas skolotāju Kitiju Paulausku iedvesmo dzīvo organismu sarežģītā uzbūve un fascinējošās funkcijas, kas nodrošina to pastāvēšanu. Jaunā skolotāja ir pārliecināta, ka bioloģija man nav tikai zinātne, bet gan nepārtraukts atklājumu ceļojums, kurā vienmēr ir iespēja uzzināt ko jaunu un pārsteidzošu.

Krāslavas Varavīksnes vidusskolas matemātikas skolotājs Guntis Ungurs ir pārliecināts, ka arī mazo pilsētu skolās izglītības kvalitātei ir jābūt tikpat augstā līmenī kā lielpilsētās. Tāpēc jaunietis lepojas, ka strādā tieši Krāslavā, un ar savu darbu grib parādīt, ka skolotājs ir prestiža un aizraujoša profesija.

Mūsu stipendiāte Sniedze Kalniņa māca bioloģiju Jaunmārupes pamatskolā ar pārliecību, ka bioloģija ir nozīmīgs priekšmets pasaules, dabas, dzīvības un sevis iepazīšanai, veselības pamatu nodrošināšanai. “Šajā vecumā lielākajai daļai skolēnu viedoklis par notiekošo un esošo veidojas no informācijas, kas ir viņiem apkārt, bieži vien tā ir internetā dzirdētā un redzētā informācija, kas ne vienmēr ir patiesa. Tieši šajā vecumā ir ļoti svarīgi ne tikai krāt zināšanas, bet arī attīstīt loģisko un kritisko domāšanu, tā palīdzot jauniešiem veidot pašiem savu viedokli, kas ir balstīts viņu zināšanās par apkārtējās pasaules uzbūvi,” uzskata jaunā bioloģijas skolotāja.

Jelgavas Valsts ģimnāzijas ķīmijas skolotāja Amanda Šturma savu lielo interesi par ķīmiju savās stundās cer nodot skolēniem. Viņa ir pārliecināta, ka skolotājam savas zināšanas un metodes nemitīgi ir jāpilnveido.

Siguldas Valsts ģimnāzijas dabaszinātņu priekšmetu skolotāja Izolde Helma Gūtmane ir izteikta līdere un sava ceļa gājēja, kura ne tikai māca skolēniem dabas zinātnes, bet arī iedrošina jauniešus mērķtiecīgi īstenot iecerēto.

“Vai ir viegli – nē? Vai viss sanāk – protams, nē! Bet tieši šīs grūtības dod man pārliecību par savu profesionālo izaugsmi,” tā savu ikdienu skolā raksturo jaunais dabaszinību priekšmetu skolotājs Rihards Elmārs.

Jau kopš pašas bērnības, nonākot skolas solā, Margarita zināja – viņas nākotne ir pedagoģija.

Jaunais ķīmijas skolotājs, kurš par šīs profesijas pārstāvjiem nepieciešamākajām īpašībām uzskata neatlaidīgumu, iecietību un radošumu.

Izcilnieks, kurš nekad neapstājas pie sasniegtā. Vienmēr tiecas tikai uz priekšu. Progresīvs ķīmijas skolotājs, kurš meklē efektīvākos veidus, kā integrēt IT ķīmijas laboratorijas darbos.

Mērķtiecīgs un čakls jaunietis, kuru aizrauj gan pedagoģija, gan zinātne. Artjoms ir viens no autoriem topošajai mācību grāmatai ķīmijas II programmai.

Skolotāja, kuras degsme dalīties ar savām zināšanām ir neapsīkstoša. Radošas un aizraujošas metodes ir veids, kā viņa ieinteresē skolēnus par ķīmiju.

Entuziastiska jaunā skolotāja, kura ir pārliecināta, ka skolēnu zināšanu līmenis ir proporcionāls skolotāja atdevei. Un viņa dara daudz savu skolēnu labā!

Jaunā zinātniece, kura neslēpj, ka darbam skolā pieteicās, jo pati ir izjutusi skolotāja nozīmi savas nākotnes profesijas un jomas izvēlē.

Jaunais bioloģijas skolotājs, kurš darbu skolā uzskata par misiju un ieguldījumu labākas nākotnes vārdā.

Annas pirmā izglītība ir pārtikas tehnologs, taču mīlestība pret ķīmiju un vēlme stādāt ar bērniem aizveda viņu līdz skolai. Pašlaik Anna strādā Jelgavas Spīdolas Valsts ģimnāzijā. Kā viņa pati saka: “Gribu iemācīt bērniem visu to, ko pati zinu par ķīmiju.”

Tots ir īsts cilvēks orķestris, kurš 24 stundās var izdarīt daudz – mācīties, strādāt skolā un zinātniskajā institūtā, un paralēli vadīt ķīmijas pulciņus bērniem. Viņš par savu skolu sauc Rīgas Valsts 2. ģimnāziju, kurā neilgi pēc absolvēšanas atgriezās jau skolotāja statusā.

Marija jau paralēli studijām sāka mācīt ķīmiju 8. un 9. klasei Rīgas 86. vidusskolā. Savā skolotājas darbā viņa vienmēr mēģina ķīmijas teoriju sasaistīt ar reālo dzīvi un uzskata, ka katram bērnam ir nepieciešama īpaša pieeja, – tikai tā ikviens var iemācīties ķīmiju.

Liepājniece Vika Viktorija pēc diploma iegūšanas atgriezās Liepājas Valsts 1.ģimnāzijā, kuru pati 2019. gadā absolvēja. Viņai skolotājas darbā vislielāko gandarījumu rada skolēnu iesaistīšanās, viņu izdošanās un pateicības vārdi.

Dobelnieks Mārcis Mārtiņš pašlaik “nobāzējies” Rīgas 47. vidusskolā, kur māca ķīmiju pamatskolas un vidusskolas klasēm un ir arī klases audzinātājs. Viņam vislielāko gandarījumu sagādā tas, ka ar skolotāja palīdzību skolēni, kuriem nesanāca un kuri nesaprata, viss izdodas.Tāpat jaunais skolotājs ir pārliecināts, ka ir regulāri jāmaina mācību metodes, lai tās būtu mūsdienīgas un skolēniem interesantas.